Afdelingsmanager Bocholtstraat a.i. (GGZ InGeest, oktober 2023 – juli 2024)
Operationele aansturing multidisciplinaire team (42 medewerkers). Vertrouwen herwinnen en samen bouwen aan een mooie woonlocatie. Het doel? Een fijne woonlocatie met kwalitatief goede zorg voor de bewoners en een fijne werkomgeving met kwalitatief goede en gezonde collega’s voor het team. Samen de schouders eronder. Randvoorwaarden creëren. Kaders helder krijgen. Plezier in wonen en werken weer laten beleven. Iedereen op waarde schatten, ieder met zijn of haar kwaliteiten. Het uitbreiden van het externe netwerk, i.v.m. gestelde doelen rondom het integraal zorgakkoord.
Afdelingsmanager Ouderen De Nieuwe Valerius a.i. (GGZ InGeest, juli 2022 – maart 2023)
Tijdelijke operationele aansturing multidisciplinaire Ouderen teams, zowel op de open als gesloten afdeling/ kliniek (45 medewerkers). Structurering processen doorvoeren.
Afdelingsmanager HIC a.i. (GGZ InGeest, juli t/m september 2022, december 2022 t/m februari 2023)
Tijdelijke operationele aansturing van het multidisciplinaire team (48 medewerkers) in de hectiek van de crisisafdeling van de GGZ. De aanwezige onrust wegnemen. Met name aandacht voor stabilisatie van het team. Opzetten van structuren, zowel in de processen van werk als in de structuur van personeelsbeleid. Samen weer bouwen aan een plezierige werkomgeving, met kwalitatief goede zorg.
Afdelingsmanager Westerpoort a.i. (GGZ InGeest, september 2022 t/m december 2022)
Tijdelijke operationele aansturing van het multidisciplinaire team (97 medewerkers). Focus bij deze opdracht lag in de verschillende teams. Er heerste veel onrust. Met name vertrouwen herwinnen, basis structuur opzetten, begrotingscyclus opzetten en samen plannen maken voor de toekomst.
Referent: Claudia de Koning, directeur GGZ InGeest, augustus 2024:
“Steeds in ontwikkeling; met lef en betrokkenheid’. Linda heeft de afgelopen twee jaar een viertal opdrachten vervuld binnen GGZ inGeest. Op hele verschillende afdelingen, en zowel op klinische afdelingen als op woonzorglocaties. De opdrachten hadden gemeen dat er steeds een flinke opgave lag op het gebied van stabilisatie, voortgang en/of in beweging brengen van de afdelingen/teams. Linda is hier steeds met veel energie ingestapt, maakt zich snel processen eigen en is in staat om snel in verbinding te komen met teams en het MT. Uitdagingen als grote personele tekorten, hoog ziekteverzuim, calamiteiten in patiëntenzorg gaat zij niet uit de weg. Door deze ervaringen heeft Linda zich ẃeer meer bekwaamd in de rol van (complex) leiderschap. Nu op naar een nieuwe uitdaging; waar Linda vást en zeker weer snel van waarde kan zijn voor team(s) en de bedrijfsvoering en zorginhoud in brede zin.”
Referent: Anoukh Verbeek, HR Businesspartner GGZ InGeest, september 2023:
“Ik heb altijd erg prettig met Linda samengewerkt. Ze is heel professioneel in haar rol en flexibel waar nodig. In samenwerking met anderen weet ze snel te schakelen en haar team te motiveren.”
Locatiemanager a.i. van twee woonlocaties voor LVB, Het Anker en Carré (Careander, maart 2021 t/m juli 2022)
Het operationeel aansturen van en budget- en eindverantwoordelijk zijn voor twee woonlocaties waar mensen wonen met een lichte tot matige verstandelijke beperking. Gedurende deze opdracht veel sprake van externe connecties. Daarnaast een nauwe verbondenheid met familieraden en cliëntgesprekken.
Kenmerkend voor deze opdracht:
Teammanager a.i. afdeling psychosociale zorg & consultatieve psychiatrie (Erasmus MC, mei 2019 t/m februari 2021)
Teammanager Psychosociale Zorg & consultatieve psychiatrie (24 Fte):
Tijdens COVID19 pandemie de nevenopdracht gekregen om de psychosociale zorg voor medewerkers te organiseren. Dit moest gebeuren vanuit het bestaande team psychosociale zorg, in samenwerking met Raad van Bestuur, Arbo en HR. Werkzaamheden. Hier hoorde ook digitale informatie voorziening bij middels een interview, klik hier om deze te bekijken.
Referent: Claudia de Koning, sectormanager psychiatrie, februari 2021:
‘Gedreven, pro-actief en zeer betrokken’. Waar het begon als een samenwerking voor 3 maanden, heb ik uiteindelijk met veel plezier de afgelopen ruim 1 1/2 jaar met Linda samengewerkt. In die tijd heeft zij als manager veel ervaring opgedaan in het zorglandschap van het Erasmus MC. Tijdens de uitdagingen in de Covid-crisis was Linda van grote waarde in het aanpassen van het zorgaanbod en het vormgeven van ondersteuning aan medewerkers. Met haar no-nonsense benadering heeft zij in korte tijd gezorgd voor stabiliteit en zorgvuldig toegewerkt naar de nodige veranderingen binnen de afdeling Psychosociale Zorg. Hierbij had zij veel oog voor de relatie met haar team en de omgeving, wat haar aanpak krachtig maakt. Omdat Linda flexibel is, van verandering houdt en snel invoegt, kan zij als (interim-)manager snel waarde toevoegen.
Leidinggevende a.i. (Veduma Medisch adviseurs, september 2017 t/m juli 2018)
Operationele aansturing van het secretariaat. Er heerste veel onrust op het secretariaat en er waren grote achterstanden. Hierdoor was er sprake van heel ontevreden klanten. De uitdaging lag erin de achterstanden weg te werken, het werkplezier op te krikken en de organisatie te professionaliseren.
Kort samengevat:
Referent: Natasja Schijf Msc, HR adviseur, februari 2019
Linda en ik hebben elkaar leren kennen bij een medisch adviesbureau. We zochten een interim office manager, die aan de slag wilde gaan met de opgelopen achterstanden en op de tweede plaats met het herstellen van het vertrouwen binnen het team. Linda heeft de opdracht met toewijding en enthousiasme opgepakt en vanuit haar expertise en empathisch vermogen het team weer op de rit gekregen.
Referent: Jeanine Plagge, administratief medewerkerster (teamlid), juni 2018
“Ik heb Linda leren kennen als een enthousiasmerende en motiverende leidinggevende. Zij is de spil van de organisatie en brengt een goede balans tussen het MT/directie en de secretaresses. Linda bekijkt problemen van alle mogelijke kanten en kiest uiteindelijk voor een creatieve zakelijke oplossing die zoveel mogelijk partijen tevreden stelt waarbij zij het meest rekening houdt met de wens van de opdrachtgever. Naast mijn leidinggevende was Linda ook mijn vertrouwenspersoon. Zij heeft mij geholpen en mij weer opnieuw van het secretaresse vak laten houden. Zonder ‘die schop onder mijn kont’ was ik misschien wel nooit meer tot bloei gekomen.” Jeanine Plagge – juni 2018
Klik hier voor een volledig overzicht van mijn werkervaringen.
Maatschappelijke bijdrage als ondernemer
Maatschappelijk verantwoord ondernemen vind ik belangrijk. Als ondernemer in Nederland heb je het goed. Mijn insteek is dat er dan ook ruimte gemaakt kan worden om je in te zetten voor goede doelen.
Projectcoördinator StartUp4Kids, locatie: Addis Abeba Ethiopië
Van 9 september t/m 25 november 2016 ben ik als vrijwilliger naar Ethiopië geweest. Ik heb daar als projectcoördinator gewerkt voor de StartUp4kids Foundation. Samen met de lokale trainers komen tot mooie, zichtbare resultaten. Het doel was inzicht krijgen in de financiële stromen en het structureren van de inzet van deze middelen. Daarnaast werkbezoeken aan de scholen voor kinderen met een beperking. Ook het opzetten van een nieuw project, ondersteuning bieden voor kinderen met een visuele beperking, behoorde tot de taken.
Referent: Katja Visser, founder StartUp4Kids Foundation, november 2016
“In maart 2016 heeft Linda zich aangesloten bij StartUp4kids Foundation als projectcoördinator voor de hardloopreis XtraRun4Ethiopia. Samenwerken met Linda is een verademing, ze neemt alles uit handen, denkt mee, geeft zonder aarzeling feedback om steeds weer te verbeteren, we waren echt een team met als doel van deze sponsorreis een succes te maken. En het werd een succes! Na haar werkzaamheden in Nederland is Linda naar Ethiopië gegaan om o.a. onze partner te coachen, te helpen bij het maken van projectrapportages en het opzetten van de pilot voor blinde kinderen. Wij zijn vol lof over haar inzet en haar altijd en immer betrokkenheid bij onze organisatie.”
Projectcoördinator Stichting PATCHwork
Voor deze stichting heb ik tot tweemaal toe het event voor jonge mantelzorgers, op de middenstip van het ADO stadion mogen organiseren. In een gezin waar een ziek lid is, gaat vaak de aandacht uit naar deze persoon. Het event was erop gericht om juist de gezonde kinderen een dag de volledige aandacht te geven en te laten genieten.
Kort samengevat:
Referent: Nathalie Blok, founder stichting PATCHwork
“Linda is geweldig! Ja, daar kan ik kort over zijn.
En dit is de langere versie: Ik kan gerust stellen dat zonder haar leiding Jonge Mantelzorgers op de Middenstip niet gerealiseerd was. Waar ik het hoofd in de wolken heb vol met dromen, ambities en wilde plannen, is zij de voeten stevig op de grond, die richting aangeven. En de handen die van aanpakken weten en ook van uit-handen-nemen. En haar hart zit dan ook nog eens op de goede plaats. Ze is warm, vrolijk, duidelijk en eerlijk. Ze heeft overzicht, stuurt aan, en bij, kan met alle soorten mensen omgaan en met alle situaties die zich zomaar voordoen. Het resultaat: 200 blije mensen; kinderen, ouders, vrijwilligers en één oprichtster, die genoten hebben van een tot in de puntjes geregeld evenement in het grote ADO stadion. Dank je wel Linda.”
Vrijwilliger zeilvakanties voor mensen met een beperking, Stichting Sailwise
In 2022 en in 2024 heb ik een aantal zeiltochten mogen doen als vrijwilliger van Stichting Sailwise. Je bent dan ‘van alles’. Dat betekent in (psychische) begeleiding van de deelnemers, tot het schoonmaken van de toiletten, tot het koken en ook het laten zeilen van de boot. Voorop staat dat alles kan en dat er deze weken geen beperkingen zijn. De vraag ‘kan ik’ wordt niet getolereerd. Het is hooguit af en toe de uitdaging: hoe krijgen we het gerealiseerd. Maar samen met het team van schipper, maten en vrijwilligers hebben we tot nu toe elke wens in vervulling kunnen laten gaan.
Reorganisaties
Van april 2014 t/m juli 2015 heb ik gewerkt binnen het Korps Nationale Politie. Ik ondersteunde de programmadirecteur Personele Reorganisatie bij de landelijke eenwording van de politie. Het betreft een reorganisatie voor 65.000 collega’s. Ik was onderdeel van de Project Management Organisatie. Als rechterhand van de directeur sparde ik mee en daarnaast droeg ik zorg voor een vlekkeloze secretariële ondersteuning. Specifiek is dit te benoemen in:
Naast mijn functie als secretaresse was ik ook projectleider over een deelproject binnen het programma. De verantwoordelijkheden waren:
“Linda is voor mij, programma directeur Personele Reorganisatie Nationale Politie, werkzaam geweest als directiesecretaresse en personal assistant/adviseur. Linda heeft zich zeer snel de politiek/bestuurlijke context van de politie in het algemeen en de reorganisatie in het bijzonder eigen gemaakt. Ze zorgt dat ze op de hoogte is van ontwikkelingen door het lezen van stukken en het volgend van social media m.b.t. de politie en de stakeholders van de reorganisatie (vakorganisaties, centrale ondernemingsraad en het ministerie van Veiligheid & Justitie). Ze is in hierin uitermate betrouwbaar gebleken. Ze is iemand die zowel professioneel als persoonlijk relaties opbouwt en onderhoud. Naast de reguliere directiesecretaresse werkzaamheden zorgde zij ook voor de organisatie en documentatie van de besluitvorming m.b.t. het programma.
Wat Linda verder kenmerkt is het feit dat zij een teamplayer is met leidinggevende capaciteiten. Beide heeft zij laten zien toen wij met een deadline voor een van onze projecten zaten. Zij heeft toen als deel-projectleider opgetreden om te zorgen dat ruim 4.000 dossiers gedigitaliseerd werden. Zij heeft hiervoor een team van 6 mensen aangestuurd.
Een ander onderscheiden element is het feit dat zij erg goed is in communicatie. Zij zorgde voor een periodieke update aan stakeholders. En zij was de drijvende kracht achter de bijeenkomsten van de klankbordgroep.
Samengevat, Linda is een directiesecretaresse, persoonlijke steun en toeverlaat en adviseur. En daarnaast heeft zij laten zien dat ze meer in haar mars heeft op het terrein van communicatie en projectleiding.” Mirjam Bijnsdorp MCM, Programmadirecteur Personele Reorganisatie Nationale Politie – mei 2015
Binnen de organisatie Rivierduinen heb ik de reorganisatie ondersteund waarbij twee centra samengevoegd werden, met als doel een efficiënte structuur op te zetten en goede zorg te leveren. Naast secretariële ondersteuning voor directie en staf waren mijn bijdragen:
Kwaliteitstrajecten
Zorginstellingen in Nederland worden gehouden aan kwaliteitseisen. Eén van de eisen is een actueel zorgleefplan voor de bewoners van de instelling. Binnen Zorggroep Tellus ben ik aangetrokken om voor twee locaties:
Binnen Amsta (verpleeg- en verzorgingshuis), locatie Wittenberg, werd ik ingezet als projectsecretaresse om te ondersteunen bij een kwaliteitstraject (naast de ondersteuning van het middle management). De kwaliteit van de zorg moest omhoog en ik was mede verantwoordelijk voor het te behalen resultaat. Om dit te kunnen realiseren waren o.a. heldere (werk)processen en overlegstructuren nodig. Belangrijkste doorgevoerde verbeteringen:
In januari 2014 is een rapportage gekomen van de inspectie, waarin zij het volgende aangeven: “het blijkt dat veel inspanningen gepleegd zijn, dat er een belangrijke kwaliteitsslag is gemaakt en dat beoogde resultaten zijn gehaald”.
“In twee opdrachten heb ik met Linda samengewerkt. Het is niet zonder reden dat ik Linda zelf bij die tweede opdracht heb gevraagd mij te komen versterken. Zij is heel snel van begrip én van uitvoering. Daarmee zet zij ook andere mensen in beweging. Zij brengt structuur, kwaliteit en werkt daarnaast vanuit een sterke cliëntgerichtheid. Een topper!” Ellen Popma, directeur Valere Management & Advies – januari 2014
Crisismanagement
Op 11 maart 2011 was er bij GGZ Leiden een grote brand. Ad hoc werd ’s avonds laat een projectteam geformeerd, die ervoor moest zorgen dat alles in goede banen werd geleid. Ik was ondersteunend aan dit crisisteam en zorgde o.a. voor inlichten betrokkenen, voorbereiding persberichten, bezetting crisistelefoon, etc. Mijn kracht ligt erin om niet mee te gaan in de emoties van het moment, maar met een nuchtere kijk de praktische kant aan te pakken. De situatie is al erg genoeg en communicatie is op dat soort momenten erg belangrijk.
“In crisissituaties kan gerekend worden op Linda en is zij op alle vlakken een steun en toeverlaat gebleken. Daarnaast is meedenken en vooruitdenken is de normaalste zaak van de wereld. Ze is zakelijk in haar verslagen en zeer creatief als er congressen, recepties of feesten moesten worden georganiseerd.” Karin van der Linden, bestuurssecretaris Rivierduinen – december 2011
Projectondersteuning
Binnen diverse organisaties ben ik ingezet om projecten te ondersteunen en/of te begeleiden. Om er een paar te noemen:
“Ik kan Linda van harte aanbevelen. Ik heb haar leren kennen als een enthousiaste en vakbekwame secretaresse. Zij is als geen ander in staat om een project te ondersteunen en te begeleiden. Zij is proactief en denkt altijd twee stappen vooruit, wat erg prettig is bij een project. Linda is geen doorsnee secretaresse, zij heeft een eigen mening en is kritisch en denkt graag zelf na. Je weet altijd waar je bij haar aan toe bent. Daarnaast is zij loyaal en altijd bereid om extra energie of tijd in zaken te steken die af moeten. Linda voelt dat ook als haar verantwoordelijkheid.” Karin Klaverveld MBA, adviseur directie GGZ Haagstreek-GGZ Zoetermeer – april 2013
“Linda is ambitieus, pakt veel zaken op en is zeer goed in timemanagement. Wat opvalt is de punctualiteit, organisatievermogen ( kan grote projecten als conferenties) uitstekend verzorgen. Daarnaast de daadkracht en het meedenken over beleids- of bedrijfsmatige aangelegenheden. Een toegewijde en warme collega met humor!” Selwyn van Aerde, Manager Intensive Care Units and Health Centre Rivierduinen – december 2012
Secretariële ondersteuning
Vele jaren heb ik het prachtige vak als secretaresse uitgeoefend. De spin in het web zijn, altijd op de hoogte zijn, invloed mogen uitoefenen en ervoor zorgen dat gestelde doelen behaald worden, iets mooiers is er niet! Het gaat er niet om in welke organisatie je werkt, de kwaliteiten die je bezit zijn overal inzetbaar. En een secretaresse is al lang niet meer een ’typmiep’, er wordt meer gevraagd: je moet mee kunnen denken op niveau, je moet beslissingen kunnen en durven nemen als het nodig is. Kortom: een goede secretaresse staat er altijd!
“Linda heeft met veel deskundigheid en overtuiging uitvoering gegeven aan de tijdelijke functie van directiesecretaresse bij CNB. Ik heb haar leren kennen als een prettige en benaderbare collega, die snel de wegen in een organisatie goed weet te bewandelen. Haar ondersteunende rol kan ik iedereen van harte aanbevelen: Linda weet wie ze is en wat ze kan en de functie van Personal Assistant is haar op het lijf geschreven!” Diana van Asten, HR manager CNB – augustus 2016
“Samen-werken is hier meer dan een woord. Linda denkt mee, denkt vooruit en spart. Zij doet ‘haar ding’ en dat doet ze zelfstandig, snel en met een hoge kwaliteit. En ze zorgt dat jij ‘jouw ding’, kunt doen. Vaak voor ik het had kunnen vragen was het of al gesignaleerd of al gedaan. Ze heeft naast haar secretariele werk ook enkele projecten gedaan. De integratie van twee psychiatrisch ziekenhuizen heeft zij projectmatig ondersteund. Daarnaast is ze ingezet bij de organisatie van de van onze nieuwbouw. Van het regelen van de gastsprekers tot de details van de kleuren van de uitnodigingen. Alles was prima voor elkaar.” Mirjam Bijnsdorp MCM, Directeur algemene zaken GGZ Haagstreek-GGZ Zoetermeer – april 2013
“Linda’s kracht is dat ze in stressvolle situaties rustig blijft en overzicht blijft houden. Door haar ruime ervaring in het directiesecretaresse vak heeft ze voor ieder ‘probleem’ een oplossing. Dit jaar werkte we samen in een project. Tijdens die samenwerking heb ik Linda leren kennen als een enthousiaste, betrokken, professionele spin-in-het-web met oog voor details. Ze staat collega’s bij met raad en daad en komt haar afspraken na. Een hele fijne collega om mee samen te werken!” Marjolijn Lugthart, medewerker communicatie Rivierduinen, 2011